Lienlicious Art

Lienlicious Art
Haakwerk, DIY, schilderijtjes en andere creatieve uitspattingen!

dinsdag 2 oktober 2012

Pixel painting!

Via Pinterest kwam ik een leuk DIY idee tegen!
 
DIY pixel painting
 
Pinned Image
 
 
 Ik dacht meteen: dat ga ik me eens uitproberen!
Ik ben meteen gaan speuren naar een geschikte foto. Dat was wel even zoeken, want het aantal pixels kan natuurlijk erg verschillen per foto.
In een photoshopprogramma het ik mijn uiteindelijk gekozen foto om laten zetten naar pixels. Je kunt zelf kiezen hoeveel. Hoe meer pixels, deste meer hokjes je moet maken en je dus ook meer moet schilderen!
Dit werd mijn keuze:
 
 
Op schildervel (voor aquarelverf) ben ik gaan passen en meten, zodat ik voldoende hokjes kon tekenen. Daarna aan de slag met de verf!
 
 
Pffff, wist niet dat er zoveel tinten groen bestonden.....
 
 
En dit is het eindresultaat geworden, ik ben er erg blij mee!
Het schilderijtje heeft een mooi plekje in de woonkamer gekregen. Als je er van een afstandje naar kijkt en iets met je ogen knijpt, lijkt het net een foto!
 
 
Het zal niet bij een pixelschilderijtje blijven, ik heb de smaak nu te pakken!
 
Xx
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten